Unity’de Karakter Kontrolü ve Gökyüzü Ekleme

Bugün sizlere projede yöneteceğimiz karakteri ve projeye nasıl gökyüzü ekleyeceğimizi anlatacağım.

Zemini oluşturulmuş bir projemizi hazırlıyoruz.
Zemini oluşturulmuş bir projemizi hazırlıyoruz.
Karakter kontrolünü projeye eklemeden Import etmemiz gerekir
Karakter kontrolünü projeye eklemeden Import etmemiz gerekir Assets -> Import Package -> Character Controller seçeneğine tıklıyoruz.
Import edilecek paketin içeriğini gösteren pencerede bir değişiklik yapmadan “Import” butonuna tıklıyoruz.
Import edilecek paketin içeriğini gösteren pencerede bir değişiklik yapmadan “Import” butonuna tıklıyoruz.
Kısa bir süre içerisinde paketimiz projemize entegre ediliyor.
Kısa bir süre içerisinde paketimiz projemize entegre ediliyor.
Aynı şekilde gökyüzü paketini projeye Import etmemiz gerekir Assets -> Import Package -> Skyboxes adımlarını takip ediyoruz.
Aynı şekilde gökyüzü paketini projeye Import etmemiz gerekir Assets -> Import Package -> Skyboxes adımlarını takip ediyoruz.
mport edilecek paketin içeriğini gösteren pencerede bir değişiklik yapmadan “Import” butonuna tıklıyoruz.
Import edilecek paketin içeriğini gösteren pencerede bir değişiklik yapmadan “Import” butonuna tıklıyoruz.
Kısa bir süre içerisinde paketimiz projemize entegre ediliyor.
Kısa bir süre içerisinde paketimiz projemize entegre ediliyor.
Sol altta bulunan Project sekmesinden Assets -> Character Controllers'a tıklıyoruz.
Sol altta bulunan Project sekmesinden Assets -> Character Controllers‘a tıklıyoruz.
First Person Controller nesnesini projemize çekip bırakarak ekliyoruz.
First Person Controller nesnesini projemize çekip bırakarak ekliyoruz.
Karakter kontrolü zeminimizin üstünde olmasına dikkat edilmeli aksi takdirde oyunu başlattığımızda karakterimiz aşağı düşecektir.
Karakter kontrolü zeminimizin üstünde olmasına dikkat edilmeli aksi takdirde oyunu başlattığımızda karakterimiz aşağı düşecektir.
Ekranın üst tarafında olan Play tuşuyla oyunumuzu başlatıyoruz görüldüğü gibi gökyüzü gözükmemektedir.
Ekranın üst tarafında olan Play tuşuyla oyunumuzu başlatıyoruz görüldüğü gibi gökyüzü gözükmemektedir.
Hierarchy kısmında eklediğimiz First Person Controller'ın içerisinde bulunan Main Camera'ya tıklıyoruz.
Hierarchy kısmında eklediğimiz First Person Controller‘ın içerisinde bulunan Main Camera‘ya tıklıyoruz.
Add Component butonundan Rendering'e tıklıyoruz.
Add Component butonundan Rendering‘e tıklıyoruz.
Skybox seçeneğine tıklıyoruz.
Skybox seçeneğine tıklıyoruz.
Projenize uygun gökyüzüne çift tıklıyoruz.
Projenize uygun gökyüzüne çift tıklıyoruz.
Bu işlemlerden sonra Play tuşuna tekrar bastığımzda gökyüzünün oluştuğunu görebiliriz.
Bu işlemlerden sonra Play tuşuna tekrar bastığınzda gökyüzünün oluştuğunu görebiliriz.
Bu sefer First Person Controller nesnesini silip 3rd Person Controller nesnesini projemize ekliyoruz.
Bu sefer First Person Controller nesnesini silip 3rd Person Controller nesnesini projemize ekliyoruz.
Karakter kontrolü zeminimizin üstünde olmasına dikkat edilmeli aksi takdirde oyunu başlattığımızda karakterimiz aşağı düşecektir.
Karakter kontrolü zeminimizin üstünde olmasına dikkat edilmeli aksi takdirde oyunu başlattığımızda karakterimiz aşağı düşecektir.
Play tuşuyla oyunumuzu başlatıyoruz görüldüğü gibi gökyüzü gözükmemektedir.
Play tuşuyla oyunumuzu başlatıyoruz görüldüğü gibi gökyüzü gözükmemektedir.
zz1
Hierarchy kısmında Main Camera bu sefer First Person Controller nesnesinin içerisinde değil ayrı gözükmektedir. Main Camera‘ya tıklıyoruz.
Add Component butonundan Rendering'e tıklıyoruz.
Add Component butonundan Rendering‘e tıklıyoruz.
Skybox seçeneğine tıklıyoruz.
Skybox seçeneğine tıklıyoruz.
Projenize uygun gökyüzüne çift tıklıyoruz.
Projenize uygun gökyüzüne çift tıklıyoruz.
3rd Person Controller nesnesine gökyüzünü başarıyla yerleştirdik.
3rd Person Controller nesnesine gökyüzünü başarıyla yerleştirdik.

“Unity’de Karakter Kontrolü ve Gökyüzü Ekleme” için bir yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.